Integrated Management System (GIS): Analysis of the perception of teachers and managers of courses at the Center for Applied Social Sciences at the Federal University of Sergipe

Authors

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2674-6433.2020.001.0004

Keywords:

Information Systems, Enterprise Resource Planning, Integrated Educational Management System

Abstract

This study aims to analyze the Integrated Management System (GIS) of the Federal University of Sergipe (UFS) regarding the execution of tasks and decision making, in the perception of teachers and managers of courses at the Center for Applied Social Sciences (CCSA). To this end, the research was based on a theoretical basis on information systems and Enterprise Resource Planning, through which it was sought to demonstrate that organizations have been identifying the need to incorporate modern information systems, emphasizing a type of more systemic approach. Thus, the research was characterized as descriptive using the quantitative and qualitative method, along with the interviewees, teachers and managers of the CCSA, through the case study strategy. From the results obtained, the characterization of the use of the main modules was evidenced. of the system, the main facilities of use, the characteristics of the information generated by the system and the problems and possible solutions, which in the perception of teachers and managers, directly interfere in the use and results obtained through the system. Thus, it was concluded that the GIS meets most of the demands, however, in the perception of its users, it still needs improvements in areas such as training, maintenance and flexibility.

Author Biographies

Rafael Ribeiro de Lima, Universidade Federal de Sergipe

Possui graduação em Administração pela Universidade Federal de Sergipe (2020). Tem experiência na área de Administração, trabalhando como Auxiliar Administrativo na área.

Maria Conceição Melo Silva Luft , Universidade Federal de Sergipe

Possui graduação em Administração pela Universidade Federal de Sergipe (1995), mestrado em Administração pela Universidade Federal de Alagoas (2000) e doutorado em Administração pela Universidade Federal de Pernambuco (2009). Professora Associada do Departamento de Administração da Universidade Federal de Sergipe, exercendo atividades de ensino (graduação, especialização e mestrado), pesquisa, extensão e gestão. Na pesquisa e orientação, destacam-se as seguintes linhas em diversos temas, tipos de organização e segmentos: gestão da tecnologia da informação e sistemas de informação; modelos de negócios digitais; inovação; tecnologias sociais. Atuou como Gestora do Centro Incubador do Estado de Sergipe (CISE) e do Departamento de Administração (DAD/UFS); além de Bolsista do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico por exercer a função de orientadora do Programa ALI CNPq/SEBRAE (04/2014 a 03/2016). Desde fevereiro de 2019 atua como Coordenadora do Programa de Mestrado em Administração (PROPADM/UFS).

Carla Larisse Ferreira dos Santos, Universidade Federal de Sergipe

Formada em Letras Vernáculas pela Universidade Federal de Sergipe, apta para lecionar. Experiência na área em Português(gramática) e interpretação de texto, Linguística, discurso e suas vertentes.
Interesses particulares em Fotografia como forma de linguagem, psicanálise e análise comportamental, bem como análise discursivas.

Published

2020-12-22