The importance of digital marketing in civil engineering

Authors

  • Ernandes Pereira dos Santos Instituto Tocantinense Presidente Antonio Carlos
  • Diogo Luiz Quixabeira Camargo Instituto Tocantinense Presidente Antonio Carlos https://orcid.org/0000-0001-8781-0134

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2674-6433.2023.005.0002

Keywords:

Marketing Digital, Social Media, Engineering, Strategy, Customers

Abstract

Information technology has grown exponentially in recent times; the internet has acquired an incredible ability to transmit a large amount of information in a small amount of time to millions of people. The way in which this information spreads evolves so quickly that only the dissemination of this information is no longer enough; Thus, the term “digital marketing” appears. A term used to characterize strategies and ways to attract public attention (or future customers, in the case of companies). Therefore, it is necessary to study modern strategies that allow the easy capture of people. Therefore, the main purpose of this research project was to evaluate the impacts of digital marketing on the branding of a company in the engineering services sector, considering the importance of brand management concepts in conjunction with online marketing. In this sense, the company Rio Construção participated in a project in which mass media were used (mainly WhatsApp and Instagram) to boost its business. With this, it was found that the company obtained satisfactory results in the dissemination of its work (visibility) and interaction with its customers.

Author Biographies

Ernandes Pereira dos Santos, Instituto Tocantinense Presidente Antonio Carlos

Possui ensino médio segundo grau pelo Colegio Sagrado Coração de Jesus - Filial Tocantins(2016). Tem experiência na área de Engenharia Civil.

Diogo Luiz Quixabeira Camargo, Instituto Tocantinense Presidente Antonio Carlos

Graduado em Arquitetura e Urbanismo pela Universidade Federal do Tocantins (UFT, 2014), Mestrando em Ciências do Ambiente no Programa de Pós-graduação PPGCiamb na Universidade Federal do Tocantins, Especialista em em Gestão de Projetos Master BIM (IPOG 2021); Técnico em Edificações pelo Instituto Federal do Tocantins (2007). Atualmente é professor Assistente no Curso de Arquitetura e Urbanismo, Engenharia Civil e Agronomia no Instituto Tocantinense Presidente Antônio Carlos Porto (ITPAC - Porto Nacional). Além disso, é Coordenador no Programa de Pós-graduação em Gestão de Projetos Master BIM na TFC Educacional, e professor substituto na Universidade Federal do Tocantins no curso e Arquitetura e Urbanismo. Tem expertise na área de Arquitetura, Urbanismo e Gestão BIM, atuando principalmente nos seguintes temas: Engenharia Simultânea e Gestão de Projeto BIM e coordenador de Informações BIM (Building Information Modeling). 

Published

2024-01-24

Issue

Section

Marketing e Estratégias Mercadológicas