Impacts of noise on critical patient recovery and routine of nurses in the intensive care unit: integrative review

Authors

  • Leandro Aparecido de Souza Universidade de Sorocaba
  • Bruna Giovanna Corrêa Chrispim de Oliveira Universidade de Sorocaba
  • Isabella Aparecida Durão Arruda Universidade de Sorocaba
  • Larissa Fernanda Fantini Rabello da Silva Universidade de Sorocaba
  • Clayton Gonçalves de Almeida Universidade de Sorocaba https://orcid.org/0000-0003-2959-3965

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2674-6484.2019.001.0003

Keywords:

Noises, Intensive care unit, Nursing and patient

Abstract

The intensive care unit is a place in the hospital where critical patients are cared for, who need constant monitoring, support and maintenance of vital parameters, resulting in the use of many hospitals equipment that generate noise during its operation. To analyze the impacts of noise in the intensive care unit on the treatment of critically ill patients and healthcare professionals. Integrative literature review research, qualitative analysis, with a bibliographic survey of articles about noise in the intensive care unit and how they affect the mental and physical state of both the team and the patient. To search for articles, the platforms Virtual Health Library (VHL) and Latin American and Caribbean Literature in Health Sciences (LILACS) were used. Through the descriptors: Noise; Intensive care unit; Nursing and Patient A total of 125 articles were found, and after systematic reading, 11 articles were selected that addressed the proposed theme. Sound noise levels in intensive care units are high and cause physical and mental impacts on patients and professionals working in the sector. The study showed that basic actions significantly reduce excess sounds, and one of the main practices is the proper adjustment of mechanical ventilator alarms and monitors.

Author Biographies

Leandro Aparecido de Souza, Universidade de Sorocaba

Possui graduação em Enfermagem pela Universidade Paulista Sorocaba (2006) .Pós Graduado em Docência e Pesquisa na Área da Saúde. Pós Graduado em Unidade de Terapia Intensiva. Pós Graduado em Enfermagem do Trabalho. Mestre em Ciências Farmacêuticas pela Universidade de Sorocaba. Atualmente é Enfermeiro Assistencial no Hospital Unimed Sorocaba. Docente do Curso de Enfermagem da Universidade de Sorocaba.Tem experiência na área, com ênfase em UNIDADE DE TERAPIA INTENSIVA e EMERGENCIA.

Bruna Giovanna Corrêa Chrispim de Oliveira, Universidade de Sorocaba

Graduada em Farmácia na Universidade de Sorocaba, participei de Iniciação Científica com projeto sobre o uso de cogumelos (Shiitake) em desordens bioquímicas metabólicas, acompanhei mestrado. Atuo atualmente como responsável substituta na Drogaria Farmamed

Isabella Aparecida Durão Arruda, Universidade de Sorocaba

Possui ensino médio segundo grau pela Leonor Pinto Thomaz(2010).

Larissa Fernanda Fantini Rabello da Silva, Universidade de Sorocaba

Possui ensino médio segundo grau pelo Colégio Renascer(2017). Tem experiência na área de Enfermagem.

Clayton Gonçalves de Almeida, Universidade de Sorocaba

Possui graduação em Enfermagem - UNIP (Universidade Paulista), especialização em doação de órgãos e tecidos pela faculdade Albert Einstein, mestrado stricto sensu em ciências farmacêuticas ? UNISO (Universidade de Sorocaba), técnico em Banco de Olhos pela Associação Pan- Americana de Banco de Olhos - APABO. Atuação como enfermeiro da comissão intra Hospitalar de transplantes no Hospital Israelita Albert Einstein (NCAP), possui ampla atuação no processo de doação de órgãos no Brasil e em outros países, grande participação em projetos no Brasil, para capacitação de profissionais pelo Hospital Israelita Albert Einstein, atuação em comitê de ensino e pesquisa assim como também sendo revisor de revista cientifica. Atuação como gerente do Banco de Olhos de Sorocaba (desenvolvimento e execução de projetos), tendo grande experiência prática e gerencial em todo processo de doação, palestrante e instrutor prático nos cursos da APABO no Brasil e Internacional. Professor Universitário, com atuação no Núcleo Docente Estruturante (NDE).

Published

2021-12-16