Level of student knowledge about environmental accounting

Authors

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2674-6433.2020.001.0003

Keywords:

Environmental Accounting, Accounting Education, Survey, Knowledge level

Abstract

Environmental accounting has an important role in society and for companies. It is an important tool for sustainable development, in addition to being essential for companies to obtain advantages in the market. Given the importance of Environmental Accounting, this research aimed to verify the level of knowledge of students of Accounting Sciences at the Federal University of Pernambuco in relation to this topic, in addition to observing the importance given by students on the topic. For this, the survey method is used, making use of a questionnaire divided into three blocks, trying to trace the student's profile, measure the importance given by him about Environmental Accounting and his level of knowledge on this topic. The questionnaire was applied online to accounting students enrolled in the semester of 2019.2. The results indicated that most students are interested in taking the Environmental Accounting discipline if it is offered, in addition to attaching great importance to topics related to it. However, the students presented a low level of knowledge regarding the themes related to Environmental Accounting, which may be a reflection of the little importance given by teachers about Environmental Accounting, according to the students.

Author Biographies

Igor Coutinho da Silva, Universidade Federal de Pernambuco

Possui ensino-medio-segundo-graupelo Colégio Madre de Deus(2014). Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Ciências Contábeis.

José Jonas Alves Correia, Universidade Federal de Pernambuco

Doutorando e Mestre em Ciências Contábeis pelo Programa de Pós-Graduação em Ciências Contábeis da Universidade Federal de Pernambuco (PPGCC/UFPE). Graduado em Ciências Contábeis pela Faculdade de Juazeiro do Norte (2014) e em Economia pela Universidade Regional do Cariri (2011). Possui especialização em Prática Docente do Ensino Superior pelas Faculdades Integradas de Patos (2015) e em Gestão Empresarial pela Faculdade Vale do Jaguaribe (2013). Tem experiência em Contabilidade privada nos setores fiscal, contábil, pessoal e societário. Pesquisa nas linhas de mercado de capitais, contabilidade do terceiro setor e tributação.

Antoniel dos Santos Gomes Filho, Centro Universitário Vale do Salgado

Doutorando em Ciências da Educação pela Universidade San Carlos (USC-PY). Mestre em Educação Brasileira pela Universidade Federal do Ceará (UFC) na Linha de História e Educação Comparada (LHEC). Especialista em Gestão de Recursos Humanos pela Faculdade de Juazeiro do Norte (FJN). Tecnólogo em Gestão Comercial formado no Centro Universitário Dr. Leão Sampaio (UNILEÃO). Licenciado em Pedagogia pela Faculdade Kurios (FAK). Discente do Curso de Especialização em Arqueologia Social Inclusiva na Universidade Regional do Cariri (URCA) e em Licenciatura em Sociologia (Formação pedagógica) no Centro Universitário FAVENI. Professor do Centro Universitário Vale do Salgado (UniVS). Professor da Faculdade de Ciências Humanas de Sertão Central (FACHUSC). Editor-chefe da Revista Interdisciplinar Encontro das Ciências-RIEC e Revista Encontros Científicos FVS. Autor do livro: Escritos de Gênero e Sexualidade: itinerários de pesquisa, publicado pela Editora Alexa Cultural (2019). Coordenador da Coleção: Teoria e Prática em Administração e Ciências Contábeis, junto a Editora Alexa Cultural. Participou como membro do Comitê de Ética em Pesquisa do Centro Universitário Dr. Leão Sampaio (UNILEÃO) (2018-2020). Coordenador do Laboratório Interdisciplinar em Estudos Organizacionais e do Trabalho (LIEOT - UniVS). Atualmente desenvolve o seguinte Projeto Interinstitucional de Pesquisa (2018-2020): As representações das práticas sexuais na história antiga do Brasil e suas influências na educação: um estudo a partir dos registros rupestres do Parque Nacional Serra da Capivara-Piauí. Áreas de investigação: Sociologia (Interações Sociais a partir do quadro teórico de Erving Goffman). Antropologia e Arqueologia. Educação e Sexualidade. Processos Migratórios. Relações étnico-raciais e diversidade. Políticas Públicas em Educação na América Latina. E-mail: antoniel.historiacomparada@gmail.com

Published

2020-04-28